torsdag 16 april 2009

Skit också, jag missade renen!

Gick igår på Norra berget och ropade: "René, René!" och var övertygad om att jag skulle få se henne runt nästa krök, speciellt eftersom jag nyss duschat och var ren. Det var hemskt spännande och jag höll kameran i krampaktig beredskap. Men tji, ingen ren. Efter oförättat värv planerade jag att skaffa en koskälla nästa dag för att locka fram René och fånga in henne i kameran.

Döm om min ilska när jag senare på kvällen genom Mittnytt fick veta att René var på väg hem till sin renflock nånstans i lapphelvetet! Jag fick inte se hennes söta rentryne en enda gång. Nu sitter jag nostalgisk och tårögd och tittar på de bilder och filmer som finns av hennes äventyr i Sundsvall. Jag saknar dig, René.

Slalomåkaren jagas nedför backen

Renés Studentliv






Inga kommentarer: