torsdag 4 juni 2009

Skäms alla ni som tänker rösta på Piratpartiet!

Tycker ni verkligen att det är viktigare att få ladda ner filer gratis än att värna demokrati och miljö? Är det en livsnödvändighet att få slippa köpa (ett förbjudet ord för fildelarentusiaster?) cd-skivor och dvdfilmer? Vad har det för betydelse om barn slaktas runt om i världen? Vad spelar det för roll att koldioxiden håller på att kväva oss?

Du som röstar på Piratpartiet ska veta att de endast har fildelning på schemat, de andra små frågorna tar de inte ställning till. Piratpartiet kallar även fildelning för medborgeliga rättigheter och tycker det är bra att människor kan dela med sig av kultur. Det är inte förbjudet att dela med sig av kultur så länge man skapat den själv eller fått medgivande från ägaren till verket. Piratpartiet pratar bara om rättigheter för de som vill ladda ner allt gratis, aldrig om rättigheterna för de som försörjer sig genom att sälja sina alster.

Jag kan bara komma till slutsatsen att Piratpartiet står för egoism och ointresse för mänskligheten. Vill du hitta ett parti eller en kandidat som du tror kan uträtta något gott i EU-parlamentet, så finns information om kandidater och partier på dn.se . Du kan också göra en test som visar vilket parti som stämmer bäst med dina åsikter: EU-valstest

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det märks att du inte har en aning om vad piratpartiet står för. Jag rekommenderar dig att läsa lite om partiet före du säger åt oss pålästa att skämmas. Mvh en som inte skäms för att värna demokrati, frihet på internet - och för övrigt laddar jag inte ner musik, utan betalar 99 kr i månaden för spotify.

PerK sa...

Jag tror aldrig jag har läst ett mer oinitierat blogginlägg. Det innehåller så många sakfel så jag vet inte var jag ska börja kommentera, eller ens om det är värt att försöka förklara för dig. Jag kan bara konstatera att du aldrig har läst PP:s program på deras hemsida.

PP värnar framförallt om den enskilda männsikans integritet på nätet som våra kära (gammel-)politiker gör sitt bästa för att våldföra sig på.

Hur du med det som bakgrund kan komma fram till slutsatsen att PP "står för egoism" är för mig en gåta. Det är precis tvärtom.

Jag gissar att bara är sparsamt intellektuell eller ett "troll". Eller båda.

Korren sa...

"Piratpartiets värdegrund bygger på tre grundläggande värderingar; att den personliga integriteten måste skyddas, att kulturen måste släppas fri och att patent och privata monopol är skadliga för samhället." (Källa: http://www.piratpartiet.se/principer)

Mina kommentarer:

Om kulturen ska vara fri måste skattebetalarna betala alla kulturarbetare.

Om ingen kan ta patent kommer forskning inom medicin, miljö, ja, all forskning kommer bli omöjlig på grund av det kostar hejdlöst mycket att ta fram en ny produkt, medicin etc. Om företagen inte får ha patent, kan de inte tjäna in de investerade pengarna. Ska skattebetalarna täcka den kostnaden också?

Självklart ska den personliga integriteten värnas, men det betyder inte att ingen styrning och kontroll behövs. Världen är inte endast en fin och kärleksfull plats. Jag tycker exempelsvis att det är viktigare att få tag på pedofiler på nätet än att jag är totalt anonym när jag kopplar upp mig.

Om Piratpartiet kommer in i riksdagen och får en vågmästarroll tänker de rösta med sittande regeringen oavsett vad piratpolitikerna tycker privat. Bara en sådan sak får håret att resa sig nacken.

Att kalla sig ett parti och bara ha program för en fråga är att göra det enkelt för sig. Vill man ändra endast på en sak får man skapa en lobbyorganisation. Det är meningen att politiker ska styra länder, dvs hela samhällen, har de bara kunskap i en fråga så blir det kaos.

P.s Jag är både intellektuell och människa d.s

Anonym sa...

Jag tror att vad "PerK" menade med "troll" var http://sv.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

Anonym sa...

Angående första kommentaren:"Jag rekommenderar dig att läsa lite om partiet före du säger åt oss pålästa att skämmas." Skribenten uttrycker aldrig att "de pålästa" ska skämmas. De pålästa vet att det finns bättre alternativ om man vill värna om demokratin.

/ en människa